Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Var hjemme en tur, rotet litt på mitt gamle rom og kom over en gammel Super Nintendo som ikke har vøri i bruk på snart 15 år. Har spilt Zombies i hele natt. Hadde nesten glemt hvor frustrerende og jævlig dette spillet kan bli i lange seksjoner. Nostalgi meg i ræva!!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Var hjemme en tur, rotet litt på mitt gamle rom og kom over en gammel Super Nintendo som ikke har vøri i bruk på snart 15 år. Har spilt Zombies i hele natt. Hadde nesten glemt hvor frustrerende og jævlig dette spillet kan bli i lange seksjoner. Nostalgi meg i ræva!!


Haha, good times.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Star Wars Battlefront 2 (2017)

Fullførte nettopp singleplayeren, og likte den godt. Var flere kule oppdrag, med en rekke varierte settinger og typer oppdrag. Spillet starter kort tid før Battle of Endor, og gir et kult innsikt i imperiet side av hendelsen, og den påfølgende handlingen. Spillet har sitt klimaks rundt Battle of Jakku, som blir referert til i The Force Awakens. Stort mer enn det vil jeg ikke si, for ikke å spoile. Spillet benytter seg også av heltene på siden til rebellene, som også bidrar til litt variasjon i gameplayet. Benyttelse av fights i starfighters bidrar også til å vise frem grafikken til spillet, og man får i mye større grad enn i forgjengeren en Star Wars-feel av det mens man jakter ned fienden over planeter. Singleplayeren er ikke veldig lang, men den er uansett godt utført, og bør prøves hvis man har spillet.

Jeg har også spilt litt av multiplayeren, og har likt den godt. Enn så lenge er jeg ikke spesielt mye å skryte av, men det kommer mer av at ferdighetene mine i beste fall er rustne, enn at spillet er ubalansert, som mange fryktet i forbindelse med hele lootbox-styret. At det har blitt innført classes bidrar også til at multiplayeren denne gangen er langt friskere og mer variert enn forgjengeren. Lootboxes har forøvrig heller ikke vært noe problem, da de koster særdeles lite i ingame-currency, og man får en for hver dag man logger inn. Behovet for å skulle kjøpe de for ekte penger eksisterer ikke per nå, og helt ærlig ser jeg heller ikke behovet for det hvis ingame-prisene forblir slik de er nå. Den største lootboxen de selger kan per nå tjenes inn på rundt to kamper, selv om man spiller ganske begredelig.

Lootbox-styret til side, dette er et bra spill. DICE har gjort en betraktelig bedre jobb med det denne gangen, det er bare synd at deres egen utgiver klarte å rote det til så ingen er villige til å prøve det.

8.5/10
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Fire emblem conquest . Tok meg over 120 timer, men meget bra, er nok ikke helt min favoritt i serien, men liker igjen alle i serien. Kapittle 23,25,26 og endgame var noe av det vanskeligste jeg har vært borti spesielt de tre første der uten å miste noen, mistet jo alle karakterne på endgame uten Corrin, men kan klare det uten å miste noe med litt mer "flaks"
Nå blir vel revelution kjøpt snart.
  • 0
Resident Evil 4

Et utrolig atmosfærisk og guffent spill. Begynner og dra på åra, men en fornøyelse non the less. Takk til Predz for tips.

Gg wp.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Danganronpa 1 (Reload 1.2-utgaven)

Detta likte jeg veldig godt. Historien er spennende, selv om den taper seg litt mot slutten. Syns det var veldig artig å lete etter beviser, og deretter se om teorien min stemte eller ikke i class-trialene etterpå. Skulle ønske at det var litt mer dybde hos karakterene, men det får våge seg. Desverre så jeg anime-adaptasjonen for noen år siden, så jeg husket en del detaljer av historien, men det er ikke spillet sin skyld.

Nå gleder jeg meg til å begynne på toeren.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Danganronpa 2: Goodbye Despair (Reload 1.2-utgaven)

Mer av det samme som i eneren, men det meste er forbedret. Historien er mer spennende, karakterene er mer interessante og mysteriene gjør at spillet er vanskelig å legge i fra seg. Minispillene er for det meste forbedret også, med unntak av Hangmans Gambit, som er pure trash. Og holy shit, soundtracket er helt konge.

Har allerede bestilt V3, så nå ser jeg frem til å starte på det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Ukjente spill for meg grallen. Kult!!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Ukjente spill for meg grallen


Jeg anbefaler de på det sterkeste!

Shadow of the Colossus (PS4)

Bedre enn originalen på alle mulige måter. Kameraet er fremdeles ikke kjempebra, men det er bedre enn i originalen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tekken 7

Kort men godt. Er utrolig dårlig fortsatt da...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Wolfenstein 2.

Greit spill
Rainbow Mushroom
  • 0
South Park: The fractured but whole

Humoren sitter, og gameplay fungerer. Men når likevel ikke opp til eneren. Fantastisk moro non the less.

Plata det like godt også!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Shadow of the Colossus (PS4)

Det er lenge siden jeg spilte det på PS2, men jaggu hadde jeg nesten glemt hvor bra dette spillet var og fremdeles er. Kontrollene er fortsatt små-knotete og kameraet har en tendens til å jobbe mer mot deg, enn med deg. Men det betyr så lite når alt annet spillet har å by på, holder så høy kvalitet. Interessant tematikk, en mystisk og deilig, guffen atmosfære, nydelige omgivelser og utsøkt musikk. Hver koloss er også en fryd å gå løs på.

Et spill alle burde ha gleden av å oppleve. Kroneksempel på kunst i spillformat.

Monster Hunter: World

Fullførte historien for en stund tilbake. Spillet vinner nok neppe noen priser på grunn av den, men det er nå langt ifra den spillet dreier seg om uansett. Har spilt i rundt 130 timer nå og har fremdeles ingen planer om å legge det helt bort. Ser frem til DLC'er med nye monstre.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Halo Wars 2

Flott spill! Litt kort kanskje, men jeg syns det var ganske artig og Blitz Firefight virka kult. Xbox Game Pass ftw!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Celeste

Utrolig bra spill. Kontrollene er tighte, leveldesignet er veldig bra, historien er god og soundtracket er amazing. Er bare ferdig med hovedhistorien da, er fortsatt en del post-game content.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Da har jeg endelig fått spilt igjennom Mass Effect Andromeda etter en ganske lang pause fra spillet. Krysser fingrene for at Bioware sitt neste storspill vil inneholde mindre bugs enn dette spillet gjorde og at de ikke gir oss ett spill hvor man sitter igjen med flere spørsmål enn svar på slutten av spillet,spesielt når man ikke er garantert en sequel i fremtiden.
Bortsett fra disse to punktene så likte jeg spillet veldig godt og det føltes som ett Mass Effect spill for min del.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Glorfindel:
Shadow of the Colossus (PS4)

Det er lenge siden jeg spilte det på PS2, men jaggu hadde jeg nesten glemt hvor bra dette spillet var og fremdeles er. Kontrollene er fortsatt små-knotete og kameraet har en tendens til å jobbe mer mot deg, enn med deg. Men det betyr så lite når alt annet spillet har å by på, holder så høy kvalitet. Interessant tematikk, en mystisk og deilig, guffen atmosfære, nydelige omgivelser og utsøkt musikk. Hver koloss er også en fryd å gå løs på.

Et spill alle burde ha gleden av å oppleve. Kroneksempel på kunst i spillformat.


Har du hatt problemer med kameraet eller kontroller? Opplever at det er nærmest helt uhåndterlig å spille.
  • 0
Slutt å syt, Kristian. Da jeg var ung fikk vi blemmer i hånda av Mario Party, tank-kontroller i tredjepersons-spill, og ingen analogspaker;) Men seriøst, synes remaken gjør en grei jobb med kontrollene og kameraet jeg. Ikke perfekt, men greit.
  • 0
Siterer Kristian:
Har du hatt problemer med kameraet eller kontroller? Opplever at det er nærmest helt uhåndterlig å spille.


Ikke noe mer enn det jeg skrev. Det finnes definitivt karakterer som er lettere å styre enn Wander, men jevnt over synes jeg ikke det er noe stress.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Brothers: A tale of two sons. Tenkte å spille dette før "A way out", var kort spill men ganske så kjekt. Enkle 1000 gamerscore, også.
The D' is silent.
  • 0
Far Cry 5

Gjort ferdig storyen og mesteparten av sideaktivitetene. Spilt i ca 35 timer.

Elsker nesten alt ved dette spillet. Utforskning, samling, frigjøring, fisking, jakt. Gikk rundt i timesvis og bare kikket på omgivelser og detaljer. Super fun times.

Det eneste jeg virkelig ikke likte, er storyen...
Den begynner lovende, men blir gradvis mer tam. Utover i spillet føles den bare som irriterende og sjelløs filler, som stadig vekk henter meg ut av de delene av spillet jeg liker.
Det er så mye potensiale i dette plottet, men det blir ikke utnyttet i det hele tatt, og avsluttningen er så hinsides elendig, at jeg må gi spillet to karakterer for at det skal bli riktig.

Story 3/10
Absolutt alt annet i spillet 9/10

Anbefales virkelig hvis du liker å bli sluppet løs i en stor, flott verden, og kan styre og herje som du vil.
Hvis du derimot vil ha en god story, bør du styre unna, for det finnes ikke her.
  • 0
Terranigma. Wooof for noe overvurdert piss
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Assassin's Creed Origins: The Curse of the Pharaohs

Beste av de to tilleggspakkene. Mye å gjøre, god historie, stort landskap. Verdt pengene

8.5/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Tror du jaggu ikke jeg fullførte Witcher 3 for en time siden, i tillegg på Death March. Så blir et sjeldent platinum i lista i tillegg.

Good shit.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Moppet opp resten av achievementsa i Assassins Creed Origins, inkludert begge tilleggspakkene.
Fantastisk solid spill, og min klare favoritt i serien.
Helt passe utfordrende, og variert nok til at det aldri føltes kjedelig.
Også et av få spill hvor det var verdt å kjøpe DLC, ettersom de også er utmerket. Spesielt Curse of the Pharaos.
Nesten synd at det ikke er mer å gjøre.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!