Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Overwatch ~ Offisiell tråd ~


Kanskje på tide med en egen tråd for dette spillet.

For første gang på aldri så lenge, så prøver Blizzard seg på et spill som ikke er basert på Warcraft, Diablo eller Starcraft-universet. Resultatet blir et førstepersonsskytespill, med en anelse smak av MOBA. Her får du et utvalg av en rekke helter med ulike evner, styrker, svakheter og alt det som følger med. Grafikken virker attpåtil å være noe Pixar inspirert.

Jeg for min del er temmelig mettet på FPS, men dette er tross alt Blizzard. I tillegg er det vel ganske langt unna et tradisjonelt FPS. Det vi har sett til nå, synes jeg virker lovende, så jeg gleder meg veldig til spillet lanseres. Litt usikker på om jeg skal prøve ut betaen, eller bare vente til fullversjonen dukker opp.

Overwatch lanseres til PC, PS4 og X1 den 24. mai.

Hva tenker dere?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Prøvde betaen litt nå, og ble faktisk veldig positivt overrasket. Var i utgangspunktet litt skeptisk til spillet, ikke fordi jeg trodde det skulle bli dårlig men heller fordi jeg ikke trodde det kom til å falle i smak. Men jeg tok visst feil
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg holder på å laste ned nå. Hadde egentlig planer om å bruke dagen til repetering, men blir tvunget med av kompiser.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Virker så absolutt interessant!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Endte opp med å prøve betaen selv. Tror Genji er favoritten min så langt. Selv om han er litt vrien å spille.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg liker Pharah godt, men jeg har også hatt suksess med Hanzo. Bastion er et beist på defense, når han er i turret mode smelter fiendene foran han.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Bastion er et beist på defense, når han er i turret mode smelter fiendene foran han.


Han kan bare nerfes med en gang...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Mine tre favoritter er så langt fra 1-3: Junkrat, Torbjørn og Tracer.
The D' is silent.
  • 0
Jeg liker godt Mercy, Pharah og Torbørn. Det er også flere jeg nesten ikke har rørt enda, men som ser spennende ut som feks Mei og Zarya.

Siterer Lt Mactawish:
Bastion er et beist på defense, når han er i turret mode smelter fiendene foran han.


Ihvertfall hvis man har en Mercy som konstant healer/buffer han!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Lt Mactawish:Bastion er et beist på defense, når han er i turret mode smelter fiendene foran han.

Han kan bare nerfes med en gang...


Han kan tas ganske lett hvis du har et team som jobber sammen. F.eks. så kan du bruke Reinhardt sitt skjold sammen med Hanzo/widow/parah osv. Men jeg skulle gjerne sett st det var en eller annen form for damage dropoff over lengre avstander. Jeg føler også at det er litt vel latterlig når 80% av play of the game er Bastion.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jada, det er flere counters mot han. Tror ikke han trenger å nerfes, folk må bare lære å spille mot han.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hvis Blizzard noen gang gir opp å lage spill, kan de gå all-in på å lage animerte filmer. Klasse.

https://www.youtube.com/watch?v=5w2-3Dn9PGg
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
For de som skal ha spillet: Blir det kjøpt på PC eller konsoll? Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for PC, men la merke til at Coop'en har fått inn spillet til PS4 i dag. Fristet plutselig å kjøpe den i stedet
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
For de som skal ha spillet: Blir det kjøpt på PC eller konsoll?

Selv har jeg forhåndsbestilt på pc da jeg utelukkende spiller på pc (med unntak av eksklusive), i tillegg så spiller resten av gruppen jeg spiller med på pc. Problemet mitt derimot blir å motstå gruppepresset til å spille siden jeg har drøssevis av eksamener rett oppi release datoen
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Glorfindel:
For de som skal ha spillet: Blir det kjøpt på PC eller konsoll? Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for PC, men la merke til at Coop'en har fått inn spillet til PS4 i dag. Fristet plutselig å kjøpe den i stedet


Kommer nok til å kjøpe det til PC. Liker best å spille på PS4, men Overwatch er et spill jeg tenker passer best med venner å da må jeg ha det til PC.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Xbox One her.
The D' is silent.
  • 0
Slet mye med lag og stuttering i starten men etter litt googling fant jeg ut at det var Asus Gamefirst som var grunnen. Etter det har det kjørt meget smooth
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Endte opp med PC-versjonen jeg også. Har tross alt alle andre Blizzard spill på PC, så å gå over til konsoll nå ville vel vært ukristelig.

Drøyt hvor hekta man blir på dette spillet. "Bare én runde til" not even once.

Hvis noen er gira på å spille fremover, så add meg på Battle.net: Glorfíndel#2803 (legg merke til prikken over i'en.)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ble ikke veldig gira etter et par timer. Men mye på grunn av at jeg er lei hele den FPS sjangeren...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Men mye på grunn av at jeg er lei hele den FPS sjangeren...


Det er egentlig jeg også, men Overwatch er langt ifra et standard FPS. Det tar litt tid før man innser hvor dypt det kan være, men å spille det som CoD er dødsdømt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Ble ikke veldig gira etter et par timer. Men mye på grunn av at jeg er lei hele den FPS sjangeren...


Selv savner jeg gode fps og gleder meg veldig til å spille Doom. Slike spill handler nesten bare om gameplayet og det liker jeg. Andre skytespill vil derimot dytte masse historie og søl ned i halsen på deg uten at det passer spillet. Derfor tror jeg mange er lei av sjangeren fordi det har kommet så utrolig mange dårlige fps, og ikke fordi sjangeren i seg selv er appellerende.

Overwatch handler også bare om gameplay, men jeg er redd det kan bli kjedelig hvis man ikke føler mestring (noen av karakterene virker "flate") eller man går lei maps og gamemodes. Jeg syns det er rart spillet har så få gamemodes. Det er helt greit at det ikke er noe "deathmatch" eller "team deathmatch", men hva med Capture the flag, plant the bomb, oddball, osv? Hvor mange ganger er det gøy å følge en payload? Det gjør jo map opplevelsen ekstremt lineær.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er helt greit at det ikke er noe "deathmatch" eller "team deathmatch", men hva med Capture the flag, plant the bomb, oddball, osv?


Jeg diskuterte dette med noen kompiser, men vi kom frem til at variasjonen i heltene gjør at det er vanskelig å balansere mange vanlige FPS game modes. Hva er vitsen med Reinhardt i CTF? Ville ikke Tracer eller andre raske og mobile helter være litt for gode? Blizzard har sagt at de lager baner og game modes der alle heltene skal kunne fungere bra så det tar nok litt tid med all playtesting og polering før vi får noe substansielt nytt innhold
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Lt Mactawish:
Jeg diskuterte dette med noen kompiser, men vi kom frem til at variasjonen i heltene gjør at det er vanskelig å balansere mange vanlige FPS game modes. Hva er vitsen med Reinhardt i CTF? Ville ikke Tracer eller andre raske og mobile helter være litt for gode? Blizzard har sagt at de lager baner og game modes der alle heltene skal kunne fungere bra så det tar nok litt tid med all playtesting og polering før vi får noe substansielt nytt innhold


Her føler jeg du argumentere innenfor et fiktivt rammeverk skapt av spillet, isteden for å ta hensyn til mulighetene. Team fortress er kanskje det spillet som likner mest på overwatch, og det spillet har for eksempel CTF (både 2 flag og 1 flag tror jeg). Hvordan de velger å designe "flagget" (hva flagget gjør med helten når man plukker det opp) eller leveldesign for disse modusene har jeg ikke tatt stilling til. Jeg tar utgangspunkt i at dette er fullt mulig for smarte og talentfulle utviklere. Tar man utgangspunkt i at dette ikke er mulig, så har de dessverre designet seg inn et trangt hjørne som de ikke kommer ut av.

Spørsmålet er om det er nok dybde i hver karakter, slik at det er spennende å spille dem i lang tid. Er de ikke det, så er det vanlig at spillet har mange maps og modes for å flytte mestringen av karakterer/våpen over på mestring av maps og modes. Jeg tror Overwatch faller litt midt i mellom, men er litt svar på modes siden. Mitt problem er ikke nødvendigvis at det er få modes (3 + en hybrid), men heller at de føles ekstremt lineære og "railroadet". Det virker som utviklerne er veldig redde for at man ikke skal være sammen med laget sitt hele tiden, men det tror jeg er en dum tanke. Personlig ville jeg satt veldig pris på maps med moduser som er mer "åpne" slik at spillerne selv velger hvordan de vil løse målet, isteden for at spillet selv hånholder spilleren.

I gamemoden "control" så skal man ta tre "capture points" (objective area) på rad, men en mer spennende modus (i mine øyne) hadde vært om de tre er satt rundt om kring på kartet, og begge lag kan ta dem over for å få poeng, slik at spillerne selv må bestemme hvor og når det vil beskytte eller angripe ulike capture points. Dette kunne skapt mye strategisk spilling mellom folk på laget og ulike klasse kombinasjoner. Eller som i Doom, der det er king of the hill, men punktet flytter seg rundt på kartet sånn at du ikke kan campe. Mange muligheter.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
I gamemoden "control" så skal man ta tre "capture points" (objective area) på rad, men en mer spennende modus (i mine øyne) hadde vært om de tre er satt rundt om kring på kartet, og begge lag kan ta dem over for å få poeng, slik at spillerne selv må bestemme hvor og når det vil beskytte eller angripe ulike capture points. Dette kunne skapt mye strategisk spilling mellom folk på laget og ulike klasse kombinasjoner. Eller som i Doom, der det er king of the hill, men punktet flytter seg rundt på kartet sånn at du ikke kan campe.

Er enig at dette er en modus som kan fungere og det er meget mulig at Blizzard holder på med et map til akkurat det. Men som jeg sa, bakdelen med at de designer maps/gamemodes rundt alle heltene er at slikt tar tid å balansere.

CTF kunne fungert hvis de som holder flagget hadde en fast hastighet, uavhengig av helten som blir brukt. Det er nok mulig å få det til å fungere og du har rett i at å avfeie det helt blir galt.

En ting jeg skulle ønske var baner med litt mer bredde. Som du sier er det veldig mye railroading med smale "korridorer" med 2-3 alternative ruter. Det har lett for å bli litt ensformig når man ofte gjør det samme hver gang man spiller et map. Kunne f.eks. vært artig å flyttet payloaden motsatt vei (selv om banen ikke er balansert med tanke på det)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Overwatch handler også bare om gameplay, men jeg er redd det kan bli kjedelig hvis man ikke føler mestring (noen av karakterene virker "flate") eller man går lei maps og gamemodes. Jeg syns det er rart spillet har så få gamemodes. Det er helt greit at det ikke er noe "deathmatch" eller "team deathmatch", men hva med Capture the flag, plant the bomb, oddball, osv? Hvor mange ganger er det gøy å følge en payload? Det gjør jo map opplevelsen ekstremt lineær.


Jeg er enig i at det med fordel kunne vært flere moduser, men en CTF-modus hadde vel fungert dårlig i Overwatch. Hvem skulle stoppet Tracer eller Genji om de fikk tak i flagget?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!